مغز و اعصاب

اهم فعالیت ها و قابلیت ها :

ویزیت بیماران مغز و اعصاب

گرفتن نوار مغز

گرفتن نوار عصب و عضله، پتانسیل های حسی، بینایی و شنوایی مغز

گرفتن نوار مغز طولانی مدت همراه با ویدئو (Long Term & Video Monitoring)

امکانات و تجهیزات مورد استفاده :

دستگاه نوار مغز

دستگاه نوار مغز عصب و عضله، اوکر پتانسیل بینایی حسی و شنوایی مغز

نوار مغز طولانی مدت همراه با ویدئو

نورومانیتورینگ

نورومانیتورینگ حین عمل جراحی استفاده از مجموعه روش های الکتروفیزیولوژی بالینی است که برای ثبت پتانسیل های مختلف الکتروفیزیولوژیک از بیمار حین جراحی بر روی مغز نخاع و اعصاب محیطی طراحی شده است. مانیتورینگ حین عمل اطلاعاتی در رابطه با سیستم عصبی بیمار بیهوش که نمیتوان وی را معاینه عصبی کرد به جراح و تیم بیهوشی میدهد.

تکنیک های نورومانیتورینگ به طور معناداری نرخ آسیب بعد از عمل جراحی را بدون بوجود آمدن خطرات اضافه کاهش میدهند و در نتیجه هزینه های مراقبت های بهداشتی کاهش میابد. بیمارانی که تحت عمل جراحی سیستم عصبی قرار میگیرند یا در خطر از دست رفتن عملکرد مغز و نخاع یا آناتومیک سیستم عصبی قرار دارند از نورومانیتورینگ سود میبرند.

در این تکنیک متخصص مغز و اعصاب یک سیستم کامپیوتری مجهز را از طریق الکترودهای ثبت و تحریک به بیمار وصل میکند و سیگنال های گرفته شده ازمغز و نخاع بیمار حین عمل جراحی توسط متخصص مغز و اعصاب برسی و آنالیز میشوند و در هنگام تفسیر این سیگنال ها اگر حاکی از آسیب به مغز و نخاع باشند به اطلاع جراح مربوطه و تیم بیهوشی میرسد تا از آسیب به سیستم اعصاب مرکزی و نخاع و ریشه های نخاعی حین عمل جراحی تا ۹۸ درصد جلوگیری شود.